Pozovite +381 63 373 312
Radno vreme 09.00 – 23.00

We're here to help.

Montaža i
balansiranje guma

· mobilni vulkanizer ·

O montaži i balansiranju guma napisano je bezbroj tekstova i svi su manje – više isti,
a činjenica je da ljude, kada istražuju “balansiranje guma”, uopšte ne zanima šta je to i kako se radi,
već koliko to košta. Ako ste se prepoznali, pređite odmah na cenovnik, a ako ne... nastavite sa čitanjem.

Demontaža i montaža guma

demontaza guma

Demontaža je proces skidanja, a montaža je proces stavljanja gume na felnu. To je onaj postupak kada kod majstora na mašini, koja se populano zove "monterka", čujete dva užasna pucnja i kada se uvek uplašite, iako već unapred znate da će se to desiti. To neki put dođe kao zabava.

Naravno, to nije beznačajan i lak posao, iako tako izgleda. Veoma je važno da guma sa obe strane dobro nalegne na felnu i da felna nije oštećena ili kriva, jer u suprotnom loše montirana guma može prilično da ošteti istu – istu onu gumu koju ste skupo platili.

Balansiranje guma

Nakon motaže gume ide obavezno balansiranje. Nebalansirane gume su kao mašina za veš koja nije nivelisana, pa bubanj udara, a mašina skače po kupatilu.
Gume koje nisu balansirane nemaju istu masu na različitim stranama iste osovine, pa točak skače gore–dole nezavisno od toga da li je put pun rupa ili ne i to već pri brzini od oko 70 km/h. Vibracije koje pri tome nastaju, dovode do podrhtavanja celog vozila ili volana, ručice menjača što nekada dođe kao dobra masaža tricepsa.
Možda će nekom ovakva masaža prijati, ali svakako da skakanje i udaranje točkova nije dobro za vaše vozilo, jer pored toga što će takva radnja uništiti gume, doćiće i do oštećenja ležajeva, amortizera i drugih delova sistema oslanjanja vozila, a onda ćete morati da otvorite novčanik i izdvojite malo više novca za popravku.

balansiranje guma

Dakle, balansiranje je uravnoteženje mase točkova, koje se postiže korišćenjem tegova. Gde treba staviti teg, vrlo precizno nam govori popularna mašina "balanserka". S' obzirom na to da postoji više vrsta felni, pri balansiranju se koristi i više vrsta tegova. Onaj teg koji ne odgovara datoj felni, otpada sa nje, a onda se opet u problemu. Balansiranje guma se uvek preporučuje za sva četiri točka, jer se efekat drmanja može javiti i ukoliko su prednji točkovi balansirani, a zadnji nisu.

Ako su gume i felne ispravne, balansiranje je sve što vam je potrebno i vozilo će prestati da se trese.

Međutim, efekat drmanja, podrhtavanja, ljuljanja volana se može nastaviti i nakon balansiranja guma. Najčešži razlog za to su ili oštećene (iskrivljene) felne ili oštećene gume. I u tom slučaju, jedini način da se rešite drmanja je stavljanjem jedne ili više novih guma, a ako je felna kriva – njenom zamenom ili ispravljanjem.

I za kraj...

Balansiranje guma se izvodi pri svakoj montaži gume na felnu bilo da se guma monira prvi put, posle krpljenja ili popravke ili prilikom sezonske zamene guma.

pročitaj više o zameni guma na terenu

we're here to help.
· mobilni vulkanizer ·