Pozovite +381 63 373 312
Radno vreme 07.30 – 21.00

KONTROLA GUMA
— mobilni vulkanizer

Lako se zaboravlja da su gume jedino što vaše vozilo povezuje sa putem. One nose celu težinu automobila, koja može biti i do 50 puta veća od njihove težine. Reaguju na informacije iz vožnje kao što su upravljanje, ubrzanje i kočenje. Apsorbuju sve prepreke na putu. Zbog neprekidnog kontakta sa površinama puta koje mogu biti abrazivne, oštećene i sa rupama, gume su više podložne habanju u odnosu na druge delove vozila. Zato je veoma važno da povremeno izvršite rutinsku kontrolu guma, jer time ćete očuvati njihov kvalitet i performanse i obezbediti vašu sigurnost, udobnost i uštedu goriva.

Šta podrazumeva kontrola guma?

— važno je da to znate

rutinska kontrola guma
provera guma

Vizuelan pregled gume

Preporučujemo vam da jednom mesečno zastanete pored vašeg vozila i vizuelno pregledate sve četiri gume. Proverite da li na gazećoj površini ima oštećenja od šljunka, eksera ili drugih stranih tela, da li ima stranih tela zabodenih u gazeću površinu - ekseri, šrafovi, staklo. Pored gazećeg sloja proverite i unutrašnje i spoljašnje bočne strane vaših guma. Moguće je da ćete na njima naći izbočine, zareze ili pukotine.
Proverite i način habanja vaših guma. Ako se gume na vašem vozilu habaju duž obe ivice ili po sredini gazne površine, to bi moglo da ukazuje da vozite sa premalo ili previše napumpanim gumama. Ukoliko je došlo do neravnomernog habanja samo jedne gume, možda je potrebno da uradite balansiranje tog točka. Međutim, ako je došlo do neravnomernog ili testerastog habanja svih guma, potrebno je da uradite centriranje trapa. Centriranje trapa možete obaviti i u našem servisu.
Ukoliko primetite bilo kakve nepravilnosti i oštećenja, najbolje je da odmah posetite vašeg vulkanizera ili pozovete nas. Ovakva oštećenja na gumi su idealan preduslov da ona počne lagano da ispušta vazduh ili pukne u, naravno, nekom najgorem mogućem trenutku.

ostecenje gume, sraf zaboden u gaznu povrsinu gume
ostecenje gume, izbocina na bocnoj strani gume

Pritisak u gumama

Gume su porozne i vremenom gube pritisak. Temperatura vazduha značajno utiče na povećanje i smanjenje pritiska u gumama. To je razlog zbog kojeg vam preporučujemo da jednom u dve nedelje, tokom zime i češće, a obavezno pre polaska na duže putovanje, proverite pritisak u njima. Obavezno proverite i rezervni točak.
Vrednost ispravnog pritiska za gume na vašem vozilu možete pronaći u priručniku koji ste dobili pri kupovini vozila ili na nalepnici koja se nalazi sa unutrašnje strane vozačkih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pregratka za rukavice ili ispod haube. Preporučena vrednost pritiska nije navedena na gumi. Na gumi se nalazi samo maksimalna vrednost na koju guma može da se naduva.
Pritisak se proverava kada su gume hladne, pre vožnje ili najmanje sat vremena posle završetka vožnje, jer se tokom vožnje gume zagrevaju što dovodi do povećanja pritiska u njima. Za merenje pritiska u gumama, potreban vam je manometar ili standardna oprema za pumpanje guma koju možete naći na svakoj benzinskoj pumpi.
Vožnja sa propisno napumpanim gumama je od najvećeg značaja za bezbednost, jer samo ispravno napumpane gume dobro drže težinu vozila, prianjaju za put, garantuju najkraći zaustavni put, troše manje goriva i doprinose produženju životnog veka guma.

pravilan pritisak u gumama
pročitaj više...

Dubina šare

Dubina šare gazećeg sloja gume je ključna za sigurnost vašeg vozila. Vožnja sa istrošenim gumama povećava opasnost od iznenadnog pucanja gume, proklizavanja i značajno smanjuje sposobnost upravljanja vozilom, posebno u zimskim uslovima.
Nova guma ima dubinu šare oko 8 mm, dok kod zimskih guma ona može biti i veća. Prema našem Zakonu, minimalna dubina šara za letnje gume je 1.6 mm, dok je za zimske guma propisana dubina šare 4 mm. Naša preporuka je da letnje gume zamenite novim kada dubina šare dostigne 3 mm, a zimske gume kada dubina šare dostigne 5 mm.
Provera dubine šara vrši se pomoću dubinomera i pritom treba voditi računa da se merenje vrši i na spoljnoj i na unutrašnjoj strani gazećeg sloja.

pročitaj više...

Ventili i kapce ventila

Preporučujemo vam da povremeno proverite ventile, jer pri vožnji većim brzinama usled dejstva centrifugalne sile, ventili mogu da se iskrive ili oštete i može doći do ispuštanja vazduha, a samim tim pritisak u gumama neće biti propisan. Obavezno stavite nove ventile kada menjate gume. Kapica ventila je primarna zaštita od propuštanja vazduha i pomaže pri zaštiti od prašine i čestica prljavštine.

Rezervna guma

Nemojte zaboraviti da povremeno proverite u kakvom je stanju vaša rezervna guma, čak i ako je niste koristili do sada. Obavezno proverite pritisak i starost rezervne gume.

BUDIMO u KONTAKTU...
— mobilni vulkanizer

PRIJATELJ
U NEPRIJATNOJ SITUACIJI

Guma nije samo crn i okrugao predmet sa rupom u sredini, ona je jedina dodirna tačka između vašeg vozila i puta. Mislite o tome.