Pozovite +381 63 373 312
Radno vreme 07.30 – 21.00

We're here to help.

Pritisak u gumama

· mobilni vulkanizer ·

Gume su porozne i
vremenom gube pritisak

Temperatura vazduha značajno utiče na povećanje i smanjenje pritiska u gumama.
To je razlog zbog kojeg vam preporučujemo da jednom u dve nedelje, tokom zime i češće,
a obavezno pre polaska na duže putovanje, proverite pritisak u njima.
Obavezno proverite i rezervni točak.

pravilan pritisak u gumama

Koji je pravilan pritisak u gumama?

Tačan pritisak u gumama za vaše vozilo možete pronaći na nalepnici koja se nalazi sa unutrašnje strane vozačevih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pregratka za rukavice ili ispod haube ili u priručniku koji ste dobili pri kupovini vozila.

Na nalepnici ili u priručniku možete videti dve vrednosti pritiska:

  • za vozilo koje nije opterećeno ljudima ili teretom i
  • za vozilo koje je opterećeno.

Takođe, vodite računa i o tome da pritisak u gumama prednje i zadnje osovine može da se razlikuje.

Preporučena vrednost pritiska nije navedena na gumi. Na gumi se nalazi samo maksimalna vrednost na koju guma može da se naduva.

Ukoliko vam je nalepnica oštećena i nemate priručnik, vrednost pravilnog pritiska za vaše vozilo možete pronaći u tabeli pritisaka (od 14. strane) nemačkog proizvođača guma Continental.

nalepnica sa pravilnim pritiskom - unutrasnja strana vozackih vrata
nalepnica sa pravilnim pritiskom - poklopac rezervoara

Kako proveriti pritisak u gumi?

Pritisak se proverava kada su gume hladne, pre vožnje ili najmanje sat vremena posle završetka vožnje, jer se tokom vožnje gume zagrevaju što dovodi do povećanja pritiska u njima. Gume punjene komprimovanim vazduhom mogu izgubiti više od 0.1 bara mesečno. Zato ih treba češće proveravati. Za merenje pritiska u gumama, potreban vam je manometar ili standardna oprema za pumpanje guma koju možete naći na svakoj benzinskoj pumpi.

  1. Odvrnite kapicu ventila i postavite manometar iznad ventila. Ako začujete šištanje vazduha, ne brinite – to je normalno.
  2. Pročitajte pritisak na manometru i uporedite ga sa preporučenim pritiskom za gume na vašem vozilu. Uzmite u obzir i temperaturu vazduha.
  3. Dopumpajte još vazduha ako je potrebno ili ispustite vazduh pritiskom na iglicu ventila ako je pritisak u gumi veći od propisanog.
  4. Ponovo proverite pritisak pomoću manometra.
  5. Zavrnite kapicu ventila.

Ventili i kapce ventila

Preporučujemo vam da povremeno proverite ventile, jer pri vožnji većim brzinama usled dejstva centrifugalne sile, ventili mogu da se iskrive ili oštete i može doći do ispuštanja vazduha, a samim tim pritisak u gumama neće biti propisan. Obavezno stavite nove ventile kada menjate gume. Kapica ventila je primarna zaštita od propuštanja vazduha i pomaže pri zaštiti od prašine i čestica prljavštine.

Oštećenja na gumi usled nepravilnog pritiska

Pritisak u gumama može uticati na upravljanje vozilom, skretanje, kočenje i potrošnju goriva. Gume sa neodrovarajućim pritiskom se brže i neravnomerno troše, a mogu ugroziti i vašu bezbednost.

pravilan pritisak u gumama

Kada je guma premalo napumpana u odnosu na preporučeni pritisak, njena gazna površina se povećava, odnosno zbog manjka pritiska guma se kotrlja i po bočnom zidu što može biti veoma opasno. Premalo napumpane gume se preterano zagrevaju, troše više goriva jer prave veći otpor pri rotaciji, brže se habaju na bokovima, a ako naletite na neku rupu na putu možete oštetiti i felnu.

Sa druge strane, ako je guma previše napumpana u odnosu na preporučeni pritisak, ona neće gaziti pravilno, već će središnji deo gazne površine trpeti najveće opterećenje što će dovesti do povećanog trošenja tog dela gume. Zbog toga će guma imati loše prijanjanje za tlo i držanje u krivinama, izgubiće svoje svojstvo amortizacije, pa vožnja postaje neudobna, nestabilna i nebezbedna.

Vožnja sa propisno napumpanim gumama je od najvećeg značaja za bezbednost, jer samo ispravno napumpane gume dobro drže težinu vozila, prijanjaju za put, garantuju najkraći put zaustavljanja, troše manje goriva i doprinose produženju životnog veka guma.

Zbog velikog značaja pravilnog pritiska u gumama, od 2014. godine, sva vozila imaju standardno ugrađene senzore za praćenje pritiska (TPMS). Ukoliko ga vaše vozilo nema možete ga ugraditi sami ili možete koristiti jednostavniji i jeftiniji sistem kapica ventila sa senzorima koji registruju pad u pritisku.

kapice ventila sa senzorima za pritisak u gumi

we're here to help.
· mobilni vulkanizer ·